Vedení projektových schůzek
Kurz: I380
V průběhu realizace projektů vede projektový manažer celou řadu schůzek. Vedení projektu, řídící komise, interní porady, porady s lidmi na projektu. Jak správně řídit jejich průběh? Kurz nabízí praktický nácvik vedení těchto klíčových schůzek a zvládání širokého spektra kritických situací.
Určení kurzu
· Účastník: management, projektoví manažeři.
· Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý. Doporučená je předchozí účast na kurzu I323 „Projektový management“. Podmínkou je alespoň základní znalost průběhu projektové metodologie a dokumentů kolem něj.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je nacvičit, jak se prakticky vedou jednotlivé schůzky, které v průběhu projektu probíhají. Velkou výhodou je dobrá znalost technických postupů řízení projektu (metodické kroky - k poznání takovýchto kroků slouží kurz - „Projektový management“).
Typ kurzu
Dvoudenní intenzivní kurz zaměřený na praktický nácvik průběhu jednotlivých schůzek, které na projektu nastávají. Jedná se zejména o „Kick-Off“ projektu, schůzka vedení projektu (přítomni vedoucí projektu za obě strany) a řídící komise (přítomni statutární zástupci obou stran). Dále se také jedná o interní schůzky s konzultanty a definice cílů práce pro ně. Průběh jednotlivých schůzek je opakovaně trénován se zvyšující se obtížností. V počátku kurzu je na cvičeních simulováno přátelské prostředí, v závěru již ryze nepřátelské a konfliktní.
Detailní obsah kurzu
Kurz je složen z následujících bloků:
· Příprava podkladů před schůzkou
· Komunikace před schůzkou
· Řízení interní přípravné schůzky před vedením projektu
· Schůze vedení projektu (setkání projektových manažerů s úkolem zhodnotit a stanovit další úkoly)
· Příprava s nadřízeným manažerem na schůzi řídící komise (schůze statutárních zástupců schvalujících etapu)
· Nácvik průběhu řídící komise
· Schůzka s konzultantem (kontrola úkolů a zadaní nových na projektu)
· Kontrola stavu vývojových prací
· Sestavení zprávy o stavu projektu a její obhajoba
· Průběh změnového řízení (požadavek kterékoliv ze stran, aby se za běhu projektu změnil čas, rozsah plnění nebo cena projektu)
· Řešení typických konfliktních situací při běhu projektu
Zpět na kurzy se zaměřením na projektové dovednosti
Zpět na přehled kurzů