Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
4.6.2019
Asseco školí management

Pro společnost Asseco Solutions, a.s. realizujeme školení speciálně zaměřená na roli středního managementu. více>>

2.4.2019
Profinit ladí obchod

Profinit EU, s.r.o. školí své lidi na postupy aktivního prodeje řešení novým i stávajícím zákazníkům. více>>

5.3.2019
Unicorn školí vyjednávání

Unicorn system a.s. školí klíčové lidi ve vyjednávacích dovednostech se zaměřením na posilování dlouhodobé spolupráce se zákazníky. více>>

18.2.2019
IDC posiluje komunikaci

Společnost IDC školí konzultanty s cílem zvýšit kvalitu komunikace ve vývojových a realizačních týmech. více>>

Odkazy
Pracujte pro Wiseman.
Intenzivní poptávka po našich službách vede k otevření řady nových pozic. Vaše budoucnost v personálních službách je u nás. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Prezentační dovednosti v IT

Kurz: I350

 

Jsou prezentace, kdy již po pár minutách doufáme, že bude konec. A jsou prezentace, které i přes svůj technický obsah zaujmou natolik, že nevnímáme běžící čas. Obě verze přitom vychází ze stejných podkladů. O úspěchu rozhodují dovednosti prezentujícího. Velmi dobrý prezentátor se může stát z každého, kdo se rozhodl osvojit si správné dovednosti a pracovat na jejich zlepšení.

 

Určení kurzu

·        Účastník: management, obchodní management, obchodníci, presales konzultanti, školitelé.

·        Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.

 Cíle kurzu

Cílem kurzu je účastníky naučit na sobě vidět, kam konkrétně zaměřit své úsilí při zlepšování prezentačních dovedností. Špičkovým prezentátorem se nestane člověk přes noc. K tomuto cíli vede kontinuální snaha o zlepšení. Podmínkou úspěchu však je, že vidím, co bych měl zlepšit v dalším kroku. Tato dovednost objektivní sebereflexe umožňuje další zlepšování účastníka po skončení kurzu.

 

Pro lidi pracující v IT sektoru nejsou prezentace většinou jejich hlavní náplní práce. Je to dovednost navíc k expertním znalostem. Experti s vysokou úrovní prezentačních dovedností jsou však prokazatelně v práci úspěšnější, než pokud tuto dovednost neovládám. Nestačí jen umět, ale také co umím v atraktivní formě předávat okolí.

 

Typ kurzu

Dvoudenní kurz, který aplikuje prezentačními dovednostmi ve spojitosti s typickými činnostmi v  IT firmě. Jedná se zejména o prezentace zákazníkům, interní prezentace, prezentaci řešení, stavu projektu či plánovaných změn.

 

Kurz se zaměřuje na čtyři klíčové prvky, které rovným dílem tvoří profesionální prezentaci a výborného prezentujícího. Jedná se o:

·        neverbální komunikaci – je na mně vidět, že jsem s posluchači rád a jsem v pohodovém rozpoložení;

·        úroveň rétoriky – nenechám je usnout a vtáhnu je do vnímání obsahu;

·        formu prezentace – celé my to dává ucelený obrázek a smysl;

·        myšlenkový obsah – posluchači vnímají každé sdělení jako pro sebe velmi hodnotné.

Tyto prvky tvoří v prezentaci rovnocenné prvky rovnice určující celý výsledek. Pro dosažení pozitivního hodnocení prezentace musí prezentující dosáhnout dobré úrovně ve všech čtyřech rovinách. Naopak špatný výkon v jedné z nich znamená celkové špatné hodnocení ze strany posluchačů. Tedy i sebezajímavější obsah pokažený mizernou úrovní rétoriky povede k pocitu špatné prezentace. I sebelepší řečník, plácající obsahově slaboduchá a nesourodá sdělení nedosáhne dobrého výsledku.   

 

Každý účastník si vybere konkrétní publikum a cíl své prezentace. V průběhu kurzu se na takto vymezenou prezentaci připraví a ve zkrácené formě má možnost prezentaci realizovat. Součástí kurzu je také opakovaná zpětnou vazba formou rozboru audio nebo videonahrávek. Účastník má také možnost si záznamy ze svých vystoupení odnést pro opětovné přehrání a rozbor.

 

Přínosy pro účastníky kurzu

·        Posílení schopnosti dosáhnout při prezentaci u posluchačů plánovaného cíle

·        Rozvoj schopnosti rozpoznat, co je prioritou při zlepšování vlastních prezentací

·        Získání sady doporučení na vlastní zlepšení odpovídající charakteru účastníka

·        Osvojení postupu přípravy dobré prezentace

·        Skokové zlepšení dovednosti „prodat“ obsah prezentace posluchačům

·        Nabourání prezentačních mýtů, které aktuálně brání rozvoji prezentujícího

Detailní obsah kurzu

·        Za jakých okolností je správné sáhnout po prezentačním formátu

·        Nejčastější příčiny negativního hodnocení prezentace z pohledu publika

·        Čtyři základní vrstvy tvořící dobrou prezentaci

·        Neverbální komunikace

o   jak dosáhnout u posluchačů pocitu pohody, i když jsem nervózní

o   jaké prvky neverbální komunikace na posluchače působí a jejich priorita

o   tréning aktivního očního kontaktu s posluchači

o   tvář jako zrcadlo rozpoložení našich emocí a nálady

o   základní klidový postoj a pohyb prezentujícího po ploše

o   gestikulace jako podpůrný prvek sdělení informací

o   negativní znaky řeči těla při prezentaci – čemu se vyhnout        

o   nácvik potlačení nervozity v neverbální komunikaci

·        Rétorika v prezentaci

o   jak zlepšit práci s hlasem, aby bylo příjemné mne poslouchat

o   priorita prvků při zlepšování práce s hlasem

o   délka a skladba věty jako prvek určující srozumitelnost

o   jak zvýšit pozornost posluchačů pomoci řečnických otázek

o   další typy a triky rétoriky pro oživení prezentace

·        Struktura prezentace

o   co je skutečný cíl prezentace

o   bez jakých informací se nedá dobrá prezentace připravit

o   jak připravit krok za krokem špičkovou prezentaci

o   fáze prezentace a jejich cíle:

§  úvod prezentace sloužící k sjednocení očekávání všech účastníků

§  získání důvěry a tím dát posluchačům důvod, proč mne poslouchat

§  samotná prezentace sdělení s cílem minimálně nenudit

§  závěr prezentace a sjednocení pohledu účastníků na její výsledek

o   jakým postupem sdělit informace, aby to dávalo posluchačům nejvíce smysl

o   podkladové materiály a jejich využití, zejména PowerPoint

o   pravidla prezentace živého software

o   zvládání narušení struktury prezentace otázkami z publika

·        Obsah IT prezentace

o   co dělá prezentaci obsahově zajímavou a co naopak lidi unudí k smrti

o   jak vyhodnotit, co bude posluchače zajímat

o   jak přeložit obsah slajdů do pro posluchače atraktivní formy

o   trénink schopnosti mluvit v přínosech pro zákazníka

o   jak přeložit složité technické informace a principy do srozumitelné formy

o   dokladování tvrzení na příbězích a příkladech

o   další způsoby vytvoření zájmu

·        Vyhodnocení prezentace pro další zdokonalování

·        Techniky sebehodnocení po realizaci prezentace

 

Zpět na kurzy se zaměřením na obchodní dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

16.-18.7.2019
Prodej IT řešení - Trust IT Selling

Místo konání:JM
Být úspěšný v IT obchodě znamená zvládnout řízené budovaní vztahů a vyvolání zájmu o naše řešení. Ti nejlepší používají „Trust IT Selling“.
více>>

13.-14.8.2019
Marketing v IT prostředí

Místo konání: Praha
Dvoudenní intenzivní kurz zaměřený na rozvoj dovedností lidí, kteří odpovídají v IT firmě za marketing, nebo se podílejí na definici marketingové strategie firmy.
více>>

15.-16.8.2019
Pokročilé techniky vyjednávání

Místo konání: Praha
Umění dovést protistranu k předem naplánované dohodě, a to tak, že je s ní spokojená, je vyvážováno v dnešním světě zlatem.
více>>

26.-28.8.2019 Prodej IT řešení 2 - TOP IT Selling
Místo konání: Praha
Třídenní kurz, který se zaměřuje zejména na intenzivní procvičení vítězného strategického uvažování v rovině budování vztahů.
více>>


Katalogy ke stažení více>>