Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
18.2.2019
IDC posiluje komunikaci

Společnost IDC školí konzultanty s cílem zvýšit kvalitu komunikace ve vývojových a realizačních týmech. více>>

24.1.2019
GORDIC ladí prezentace

Pro společnost GORDIC jsme realizovali kurz zaměřený na prezentaci IT řešení. více>>

26.12.2018
Sféra ladila komunikaci

Pro společnost Sféra, a.s. jsme realizovali školení v oblasti komunikace supportu se zákazníkem. více>>

6.12.2018
Softec piluje projekty

Společnost Softec, spol. s r.o. školila vybrané vedoucí týmů s cílem zdokonalit organizaci práce na projektech. více>>

Odkazy
Pracujte pro Wiseman.
Intenzivní poptávka po našich službách vede k otevření řady nových pozic. Vaše budoucnost v personálních službách je u nás. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Krizový management IT projektů

I430

Hmatatelným projevem krize na projektu je výrazná odchylka od plánu v některém z klíčových parametrů (rozsah, doba realizace nebo náklady), méně viditelným projevem je ztráta důvěry lidí v projekt jako takový. V těchto situacích je správným rozhodnutím přejít do režimu krizového managementu. Kurz se zabývá postupy převzetí, zhodnocení stavu, vyhodnocení příčin a následné nápravy projektu.    

 

Určení kurzu

·        Účastník: projektoví manažeři, vedoucí realizačních týmu a oddělení.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až pokročilý. Doporučená je předchozí účast na kurzu „Projektový management“. Doporučená je přehledová znalost projektové metodologie a dokumentace.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je seznámit se s postupy a technikami, které vedou k úspěšnému převzetí projektu v krizovém stavu a jeho následné konsolidaci. Kurz se zabývá několika rovinami stavu projektu. Je to:

·        Rovina obsahová – například nebuduje se něco, co od začátku objektivně mělo vypadat úplně jinak;

·        Rovina organizační – například když chybí někdo, kdo by přijal závazné rozhodnutí;

·        Rovina komunikace – například vznikají konflikty díky nevhodně zvolené formě komunikace;

·        Rovina dokumentační – například provedená analýza je spíše náhodná dokumentace požadavků;

·        Rovina psychologická – například má projekt špatnou pověst, nebo lidé na něm trpí antipatiemi.

Zvládnutí projektu v krizovém stavu je také velmi obtížné díky velké množině toho, co je potřeba ošetřit.

 

Typ kurzu

Dvoudenní kurz, zaměřený na dovednost převzít projekt, který se dostal do potíží. Na takovémto projektu je výrazně porušen některý z klíčových atributů: čas, rozsah nebo náklady. To může vést až k ukončení s nálepkou „neúspěšný“. Vedlejším efektem projektu v takovémto stavu je výrazné zhoršení komunikace s klientem. V takovémto okamžiku nastupuje „krizový“ manažer s cílem sjednat nápravu.

 

Detailní obsah kurzu

Kurz je složen z následujících bloků:

·        Techniky zhodnocení vstupního stavu na krizovém projektu

·        Psychologické aspekty projektu v krizovém stavu

·        Zjištění reálných příčin krizového stavu projektu

·        Kroky krizového manažera při převzetí řízení krizového projektu

·        Postupy minimalizace vzniku dalších škod (ať již materiálních, tak psychologických)

·        Možné strategie stabilizace projektu

·        Vyjednání souladu v dodavatelské organizaci nad zvolenou variantou stabilizace

·        Kroky stabilizace požadavků na nárůst rozsahu projektů

·        Kroky personální stabilizace na projektu

·        Přecenění projektu a kalkulace nákladů na dokončení

·        Asanace a eliminace následků chybějící dokumentace

·        Metoda postupného upevňování pravidel na projektu

·        Postup zavedení standardních mechanismů řízení projektu

·        Nácvik obvyklých postupů argumentace při stabilizaci projektu

·        Komunikační techniky zvládání obvyklých krizových situací

·        Jednání o ukončení projektu a postupy minimalizace škod

 

Zpět na kurzy se zaměřením na projektové dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

29.-30.4.2019
Řízení partnerů v distribučním řetězci

Místo konání: JM
Dvoudenní kurz se zabývá klíčovými technikami pro aktivní rozvoj distribučního řetězce.
více>>

13.-14.5.2019
Procesy personalistiky v IT

Místo konání: Praha
Kurz poskytne ucelený a praktický pohled na „best of“ procesy, které spadají do oblasti personalistiky v IT firmě.
více>>

15.-17.5.2019 Prodej IT řešení 2 - TOP IT Selling
Místo konání: JM
Třídenní kurz, který se zaměřuje zejména na intenzivní procvičení vítězného strategického uvažování v rovině budování vztahů.
více>>

20.-21.5.2019
Standardy komunikace supportu

Místo konání: Praha
Dvoudenní kurz se zaměřuje na profesionalizaci komunikace pracovníků supportu v rámci celého procesu.
více>>


Katalogy ke stažení více>>