Realizace teambuildingu
Cílem teambuildingu je dosažení konkrétní změny v týmu prostřednictvím her a simulací, většinou v neformálním prostředí. Budování týmového ducha bývá vedlejším efektem. Příkladem cílů teambuldingu může být prolomení nedůvěry, odstranění komunikačních bariér, sjednocení názorů, nebo uvědomění si podílu své práce na celkovém výsledku společnosti.
Obsah služby
Teambulding jako nástroj má vždy konkrétní cíl, který následně definuje obsah a místo konání teambuildingu. Tuto skutečnost však naplňuje v realitě mizivé procento firemních akcí označovaných termínem „teambuilding“. V každém případě je však možné dosáhnout více, než se jen navzájem lépe poznat a posílit příslušnost k firmě.
Klíčovým nástrojem pro dosažení stanovených cílů teambuildingu jsou vybrané hry nebo simulace. Hrami se rozumí zábavné nebo adrenalinové události, které však v důsledku vedou k dosažení požadovaného cíle změny v týmu. Simulací se rozumí postup z reality firemního života, na kterém je možné pozorovat chování jedinců. Simulace se v rámci teambuldingu využívají omezeněji, preference je v oblasti her.
Příkladem hry může být stavba nějakého zařízení, které pro úspěšné dokončení vyžaduje každou ruku z týmu. Takováto hra se volí, pokud je cílem uvědomění si důležitosti podílu práce každého člena týmu a prolomení osobních averzí, či ostychu pří práci na společném projektu.
Mezi zajímavé simulace například patří výměna rolí manažerů a podřízených. To napomáhá porozumět obtížné práci opačných skupin.
Výstupy služby
Výstupem služby je odstranění vytipované negativní situace v týmu nenápadnou formou her nebo simulací. Dosažení cílového stavu je možné následně verifikovat například realizací služby „Získání zpětné vazby od zaměstnanců“.
Přínosy služby
· Zvýšení pracovního výkonu týmu prostřednictvím odstranění vytipovaných negativních stavů.
· Zlepšení spolupráce členů týmu odstraněním potenciálních averzí a nedorozumění.
· Prohloubení vzájemných vazeb jednolitých členů týmu a tím pozitivnějšího přístupu při řešení pracovních situací.
· Posílení příslušnosti a loajality zaměstnanců k firmě.
· Odstranění negativních vazeb mezi jednotlivými vrstvami ve společnosti.
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby personálního poradenství