Prospect call
I310
Pokud se má v obchodě vybrat nejméně oblíbená činnost, je to beze sporu telefonické oslovení nových zákazníků. Ať je úkolem prostý sběr informací, snaha domluvit si schůzku, nebo u levnějších řešení přímo vyvolat zájem o koupi. Na vině je relativně nízká úspěšnost a časté nepříjemné reakce oslovené osoby. To vyvolává velkou psychickou zátěž. Kurz se zaměřuje na to, jak skokově zlepšit výsledky.
Určení kurzu
· Účastník: obchodníci, marketingoví a telemarketingoví pracovníci.
· Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.
Termín kurzu
· 9.3.2023
Místo kurzu
· jižní Morava
Cíle kurzu
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle. Tím může být sběr informací, domluvení akviziční schůzky, nebo třeba „prodej“ účasti na pořádané konferenci. Kurz se zaměřuje na rozvoj dovedností, které posouvají volajícího k vyšší úspěšnosti. Počet vhodných zákazníků i čas volání je totiž omezen.
Je našim cílem obvolat co nejvíce firem, nebo v hovorech dosáhnout co nejlepších výsledků? Pokud mám domluvit 3 schůzky, tak při úspěšnosti 1% musím obvolat kolem 300 firem. Pokud však zvládnu dosahovat cíle v každém třetím hovoru, již po 9 voláních mám statisticky stejný výsledek jako v prvním případě. Kurz se zaměřuje na postupy k dosažení vysoké % efektivity.
Typ kurzu
Jednodenní intenzivní kurz, který se v souhrnu zaměřuje na klíčové dovednosti pro dosažení vysoké úspěšnosti při aktivním kontaktu klientů. Cílem telefonického hovoru je nejčastěji dohoda schůzky, na které má obchodník dále za úkol vyvolat zájem o nabízený produkt nebo řešení.
Pro společnosti v oblasti IT dodávající zákaznická řešení je vyhledávání nových potenciálních klientů jeden z klíčových prvků pro jejich další růst. Velmi často se na poradách hovoří o přímém oslovování klientů prostřednictvím telefonu. Jaká je však realita? Prakticky se jedná o velmi stresující a nepopulární činnost, které se obchodník pokud možno vyhýbá. Důvodem je nízká úspěšnost a velmi časté negativní reakce potenciálních zákazníků. Neprofesionální provedení těchto hovorů také často může u potenciálních klientů spíše uškodit pověsti volající společnosti.
Na co se kurz zaměřuje:
· Co se děje v hlavě volaného? = To podmiňuje, co a kdy je nutné v hovoru udělat a naopak čemu se vyhnout.
· Dobré rétorické schopnosti. Hlas a verbální projev v telefonátu díky dojmu tvoří povinnou vrstvu pro úspěch. Proč bych se sešel s někým, kdo mi je již po telefonu nesympatický?
· Obsahová stránka telefonátu. Jak nejlépe poskytnout volanému důvod, aby souhlasil s mým cílem?
· Začlenění dalších moderních komunikačních kanálů jako podpůrných prostředků pro zvýšení úspěšnosti hovorů
· Tipy a triky ze zkušeností z realizace těchto hovorů vedoucí k jejich co největší efektivitě.
Přínosy kurzu pro účastníka
· Zvýšení počtu hovorů, ve kterých je dosaženo plánovaného cíle
· Zvýšení sebedůvěry volajícího při realizaci prospect call
· Nastavení sebereflexe, která umožňuje se v hovorech průběžně zlepšovat
· Porovnání s výsledky jiných účastníků
· Schopnost sestavit skript hovoru, který pomůže k dosažení cíle
Detailní obsah kurzu
Kurz zahrnuje:
· Psychologie aktivního hovoru - co se děje v hlavě volaného v průběhu hovoru
· Nejčastější chyby při intuitivním provádění prospect call
· Provázaní realizovaných prospect call s moderními komunikačními kanály (web, sociální sítě)
· Nastavení realistického očekávání od prospect call
· Prospect call je obchod s časem. Volající chce „čas“ volajícího, co za to volanému nabídne?
· Jaké složky ovlivňují procentuální úspěšnost dosažení cíle hovoru a proč
· Principy nedílného provázání všech složek hovoru do úspěšného celku
· Rétorické schopnosti v telefonátu tvořící první podmínku úspěchu:
o role dobré nálady pro dosažení cíle
o barva hlasu a jak jí ovlivnit
o role rychlosti řeči hovoru v telefonátu
o klíčové techniky pokročilé rétoriky potřebné pro hovor
o techniky manipulace v telefonickém hovoru
· Struktura aktivního hovoru na zákazníka; jeho fáze krok za krokem:
o co vše potřebujeme mít připraveno před zahájením prospect call
o jak překonat úvodní fázi a mít možnost vůbec něco sdělit
o metody změny studeného* telefonátu na teplý**
o proč souhlasit s mým cílem = poskytnutí logických i emotivních důvodů k souhlasu
o přímý dotaz na schůzku a reakce v případě negativní odpovědi:
o obvyklé námitky a postupy práce s nimi
o řízený ústup k alternativním cílům
o uzavření jasné dohody o dalším postupu
o pozitivní ukončení hovoru (bez ohledu na výsledek)
· Skript hovoru – návrh postupu v konkrétním hovoru podle plánovaného cíle
· Razantní zlepšení úspěšnosti kvalitní selekcí obvolávaných osob
· Výhody zaměření hovoru po segmentech zákazníků
· Obsahová stránka hovoru:
o jakou mám připravenou protihodnotu za souhlas s mým cílem hovoru
o mluvíme o tom, co umíme, nebo o tom co to volanému v praxi přinese
o vhodné načasování hovoru
o techniky zjištění „kritických“ informací (pro volaného je výhodné, vám to neříct)
o referenční příběh - nejúčinnější metoda zaujatí volaného
· Metody provolání se k požadované osobě – překonání „strážce“
· Praktické telefonáty a jejich rozbor
Poznámky:
* COLD Call (studený telefon) - pokud volaná osoba nemá tušení, že budete volat a nezná vás. Telefon je první kontakt.
** HOT Call (teplý telefon) - volaná osoba je připravena, že budete telefonovat, nebo se můžete odkázat na známou osobu volaného, která měla kontakt domluvit.
Cena kurzu za účastníka
Obsah v ceně kurzu
|
Cena bez DPH
|
· školící materiály a ostatní potřebné pomůcky
· aktivní nahrávání cvičných hovorů a jejich rozbor
· certifikát absolvování kurzu
· občerstvení po dobu trvání kurzu
|
9.600Kč
|