Naše poslání je pomáhat na cestě vzhůru
Firmy jsou tvořeny lidmi. Každému firemnímu subjektu se daří na trhu tak, jak kvalitní je jeho personální obsazení a organizace. V ČR externí investice do personálních projektů, vzdělávaní a na osobní rozvoj zaměstnanců každý rok v přímých nákladech přesahují částku 11 miliard Kč. Další miliardy jsou vedlejší náklady spojené s absencí zaměstnance na pracovišti v době vzdělávání a dalšími souvisejícími výdaji. Otevřenou otázkou zůstává: „Jsou tyto náklady vynaloženy efektivně?“
Podle průzkumu má pouze 3,6% subjektů zpracovaný dlouhodobý personální rozvojový plán, který obsahuje alespoň tři základní body:
- soupis ideálního stavu znalostí a dovedností na jednotlivé pozice ve firmě,
- podle aktuálního personálního obsazení mapu současného stavu znalostí a dovedností,
- plán přechodu mezi aktuálním a cílovým stavem se zapracováním alespoň základních rizik.
Pouze výjimečně však vzdělávací plány počítají se zaměstnancem jako s unikátní entitou, která má již na vstupu procesu své dovednosti a především unikátní osobnostní a psychologické předpoklady, které určují možnosti vstřebávání nových znalostí. Samostatnou kapitolou je pak existence kalkulace návratnosti investice do rozvoje zaměstnance.
Možná se 3,6% může zdát málo, ale uvědomme si, čím vším jsou firemní personalisté zavaleni, ať již je to legislativou vynucená administrativa kolem všech osob, primární proces získávání nových zaměstnanců, účast v nikdy nekončících hodnoceních zaměstnanců a čas vyslechnout každého, kdo o to požádá. Cokoliv navíc je malý zázrak.
Zde začíná poslání společnosti Wiseman – společně s klientem docílit při zachování nebo snížení nákladů investovaných do personální oblasti vyššího efektu. Více znalostí, větší přínos pro firmu a větší spokojenost zaměstnance nad svým rozvojem. Primární cílové skupiny jsou ty, které zásadně ovlivňují výkonnost a příjmy společnosti. Obvykle to bývá management na všech úrovních a obchodní pozice. U specifických předmětů podnikání to mohou být však další pozice, které přicházejí do přímého kontaktu s klienty nebo dodavateli a zásadně se podílejí na tvorbě hodnoty společnosti.
Firmy jsou tvořeny lidmi, naším posláním je pomáhat jim na cestě vzhůru.