Krizový management IT projektů
I430
Hmatatelným projevem krize na projektu je výrazná odchylka od plánu v některém z klíčových parametrů (rozsah, doba realizace nebo náklady), méně viditelným projevem je ztráta důvěry lidí v projekt jako takový. V těchto situacích je správným rozhodnutím přejít do režimu krizového managementu. Kurz se zabývá postupy převzetí, zhodnocení stavu, vyhodnocení příčin a následné nápravy projektu.
Určení kurzu
· Účastník: projektoví manažeři, vedoucí realizačních týmu a oddělení.
· Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až pokročilý. Doporučená je předchozí účast na kurzu „Projektový management“. Doporučená je přehledová znalost projektové metodologie a dokumentace.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je seznámit se s postupy a technikami, které vedou k úspěšnému převzetí projektu v krizovém stavu a jeho následné konsolidaci. Kurz se zabývá několika rovinami stavu projektu. Je to:
· Rovina obsahová – například nebuduje se něco, co od začátku objektivně mělo vypadat úplně jinak;
· Rovina organizační – například když chybí někdo, kdo by přijal závazné rozhodnutí;
· Rovina komunikace – například vznikají konflikty díky nevhodně zvolené formě komunikace;
· Rovina dokumentační – například provedená analýza je spíše náhodná dokumentace požadavků;
· Rovina psychologická – například má projekt špatnou pověst, nebo lidé na něm trpí antipatiemi.
Zvládnutí projektu v krizovém stavu je také velmi obtížné díky velké množině toho, co je potřeba ošetřit.
Typ kurzu
Dvoudenní kurz, zaměřený na dovednost převzít projekt, který se dostal do potíží. Na takovémto projektu je výrazně porušen některý z klíčových atributů: čas, rozsah nebo náklady. To může vést až k ukončení s nálepkou „neúspěšný“. Vedlejším efektem projektu v takovémto stavu je výrazné zhoršení komunikace s klientem. V takovémto okamžiku nastupuje „krizový“ manažer s cílem sjednat nápravu.
Detailní obsah kurzu
Kurz je složen z následujících bloků:
· Techniky zhodnocení vstupního stavu na krizovém projektu
· Psychologické aspekty projektu v krizovém stavu
· Zjištění reálných příčin krizového stavu projektu
· Kroky krizového manažera při převzetí řízení krizového projektu
· Postupy minimalizace vzniku dalších škod (ať již materiálních, tak psychologických)
· Možné strategie stabilizace projektu
· Vyjednání souladu v dodavatelské organizaci nad zvolenou variantou stabilizace
· Kroky stabilizace požadavků na nárůst rozsahu projektů
· Kroky personální stabilizace na projektu
· Přecenění projektu a kalkulace nákladů na dokončení
· Asanace a eliminace následků chybějící dokumentace
· Metoda postupného upevňování pravidel na projektu
· Postup zavedení standardních mechanismů řízení projektu
· Nácvik obvyklých postupů argumentace při stabilizaci projektu
· Komunikační techniky zvládání obvyklých krizových situací
· Jednání o ukončení projektu a postupy minimalizace škod
Zpět na kurzy se zaměřením na projektové dovednosti
Zpět na přehled kurzů