Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
20.1.2025
Vedení hybridních týmu pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme realizovali firemní kurz specifik vedení týmu, kde alespoň jeho část pracuje výhradně na home office, nebo na různých lokacích (hybridní tým). více>>

28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Krizový management IT projektů

I430

Hmatatelným projevem krize na projektu je výrazná odchylka od plánu v některém z klíčových parametrů (rozsah, doba realizace nebo náklady), méně viditelným projevem je ztráta důvěry lidí v projekt jako takový. V těchto situacích je správným rozhodnutím přejít do režimu krizového managementu. Kurz se zabývá postupy převzetí, zhodnocení stavu, vyhodnocení příčin a následné nápravy projektu.    

 

Určení kurzu

·        Účastník: projektoví manažeři, vedoucí realizačních týmu a oddělení.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až pokročilý. Doporučená je předchozí účast na kurzu „Projektový management“. Doporučená je přehledová znalost projektové metodologie a dokumentace.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je seznámit se s postupy a technikami, které vedou k úspěšnému převzetí projektu v krizovém stavu a jeho následné konsolidaci. Kurz se zabývá několika rovinami stavu projektu. Je to:

·        Rovina obsahová – například nebuduje se něco, co od začátku objektivně mělo vypadat úplně jinak;

·        Rovina organizační – například když chybí někdo, kdo by přijal závazné rozhodnutí;

·        Rovina komunikace – například vznikají konflikty díky nevhodně zvolené formě komunikace;

·        Rovina dokumentační – například provedená analýza je spíše náhodná dokumentace požadavků;

·        Rovina psychologická – například má projekt špatnou pověst, nebo lidé na něm trpí antipatiemi.

Zvládnutí projektu v krizovém stavu je také velmi obtížné díky velké množině toho, co je potřeba ošetřit.

 

Typ kurzu

Dvoudenní kurz, zaměřený na dovednost převzít projekt, který se dostal do potíží. Na takovémto projektu je výrazně porušen některý z klíčových atributů: čas, rozsah nebo náklady. To může vést až k ukončení s nálepkou „neúspěšný“. Vedlejším efektem projektu v takovémto stavu je výrazné zhoršení komunikace s klientem. V takovémto okamžiku nastupuje „krizový“ manažer s cílem sjednat nápravu.

 

Detailní obsah kurzu

Kurz je složen z následujících bloků:

·        Techniky zhodnocení vstupního stavu na krizovém projektu

·        Psychologické aspekty projektu v krizovém stavu

·        Zjištění reálných příčin krizového stavu projektu

·        Kroky krizového manažera při převzetí řízení krizového projektu

·        Postupy minimalizace vzniku dalších škod (ať již materiálních, tak psychologických)

·        Možné strategie stabilizace projektu

·        Vyjednání souladu v dodavatelské organizaci nad zvolenou variantou stabilizace

·        Kroky stabilizace požadavků na nárůst rozsahu projektů

·        Kroky personální stabilizace na projektu

·        Přecenění projektu a kalkulace nákladů na dokončení

·        Asanace a eliminace následků chybějící dokumentace

·        Metoda postupného upevňování pravidel na projektu

·        Postup zavedení standardních mechanismů řízení projektu

·        Nácvik obvyklých postupů argumentace při stabilizaci projektu

·        Komunikační techniky zvládání obvyklých krizových situací

·        Jednání o ukončení projektu a postupy minimalizace škod

 

Zpět na kurzy se zaměřením na projektové dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

2.-3.4.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

16.4.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

13.-14.5.2025
Account management

Místo konání: Praha
Kurz se zabývá technikami plánování a řízení obchodů s portfoliem současných zákazníků tak, abychom dosáhli maximálního zisku a příjmů s nejmenší námahou.
více>>


Katalogy ke stažení více>>