Profesionální telefonická komunikace
Kurz: I510
Telefon dnes představuje jeden z nejčastěji využívaných komunikačních kanálů. Z pohledu práce v IT společnosti je naše profesionalita druhou stranou vnímána podle způsobu naší komunikace. Kurz přináší postupy a nácvik správného vedení telefonického hovoru.
Určení kurzu
· Účastník: konzultanti, support pracovníci, vývojáři, administrativa.
· Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je zvýšit úspěšnost telefonických hovorů. Telefonický hovor je úspěšný v případě, kdy po položení druhá strana vnitřně konstatuje „to bylo příjemné/profesionální“. Podle statistik rozhoduje z 86% o úspěšnosti telefonátu jeho provedení a pouze 14% připadá na znalosti a informace v telefonu podávané. Zaměřením se na umění „jak telefonovat“ razantně zvýšíte úspěšnost svých hovorů.
Typ kurzu
Jednodenní intenzivní kurz určený pro každého, kdo chce své telefonáty vést profesionálně, efektivně a především úspěšně. Telefonická komunikace je dnes nejčastější forma běžné mezilidské komunikace. Dostupnost mobilních telefonů její důležitost jen podtrhla. Umět správně telefonovat je velké plus pro každodenní práci, ať se jedná o obchodníka, konzultanta, či vedoucího projektu.
V kurzu je detailně mapován celý proces telefonátu, který začíná přípravou před vytočením čísla a končí zpracováním poznámek a plánováním následujících kroků.
Dovednost telefonovat je spolu s dovedností prezentovat dnes jednou z klíčových podmínek pro výkon téměř jakéhokoliv povolání, které je založeno na kontaktu s lidmi. Proto posunutím telefonických dovedností na vyšší úroveň posouvá účastník výrazně vzhůru svou hodnotu na trhu práce a stává se atraktivnějším pro zaměstnavatele. Z pohledu zaměstnavatele vede zlepšení dovedností ke snížení komunikačních nákladů a zvýšení produktivity práce.
Detailní obsah kurzu
Obsah kurzu je zaměřen na všechny fáze telefonování a to jak na úspěšné zpracování příchozích hovorů, tak na aktivní telefonický kontakt a telefonický prodej. Kurz zahrnuje:
· Co hodnotí druhá strana na hovoru pozitivně
· Nejčastější chyby telefonického hovoru
· Telefonní hovor a jeho fáze
· Příprava na telefonát
· Optimální telefonní skript
· Rétorika v telefonátu
· Role rychlosti řeči hovoru v telefonátu
· Postup zpracování obecného příchozího hovoru
· Otázky v telefonátu (jejich typy a dopad)
· Přepojení hovoru
· Zpracování stížnosti v telefonátu
· Zvládnutí verbální agrese
· Syndrom telefonního automatu a jak s ním bojovat
Zpět na kurzy se zaměřením na realizační dovednosti
Zpět na přehled kurzů