Strategie rozvoje IT firmy
I100
Trh IT se rychle mění. Technologické změny, nové obchodní modely, odlišné chování zákazníků, přítomnost nových hráčů. Jaký má firma mechanismus reakce na tyto změny? Strategický management je systém, jak těchto změn vědomě využít k plánovanému růstu firmy. Kurz se zabývá jak návrhem systému, tak jeho přenesením do provozní roviny firmy.
Určení akce
· Účastník: majitelé a ředitelé IT společností, ředitelé úseků odpovědní za formování strategie.
· Úroveň znalostí problematiky: nerozhoduje.
Cíle kurzu
Cílem je poskytnout ucelený pohled na systém strategického řízení společnosti v době prudkých změn IT prostředí. Účastníkům to umožní zdokonalit jejich stávající systém strategického řízení, nebo postupně systém začít do společnosti zavádět. Firmy vykazující vyšší zisk nebo získávající významný podíl na trhu patří do skupiny s výrazněji rozpracovaným systémem strategického řízení. Naopak menší růst je spojen téměř bez výhrady s čistě operativním řešením situací.
Operativní management také firmu přes zdánlivé okamžité úspěchy může dovést do bodu zlomu, kdy nebude mít na trhu co nabízet. Strategické řízení je systém umožňující průběžnou a plánovanou inovaci ve firmě s cílem dlouhodobě budovat podíl na cílovém trhu.
Jak si jednoduše ověřit, jak na tom ze strategickým managementem jsme? Položme otázku koncovým pracovníkům: „Kam se má firma za dva roky dostat?“. Pokud dostaneme mlhavé, nebo silně rozdílné odpovědi, je to důkazem, že strategický management není ve firmě dobře implementován.
Cílený rozvoj firmy vyžaduje naplánovaný a promyšlený přístup změn, pro který máme ve firmě širokou podporu. Prvním krokem je stanovení představy (vize), čeho má firma dosáhnout. Ta pak v postupném rozpadu formuje, přes konkrétní cíle změn až po jednotlivé úkoly, změny každého zaměstnance. Druhou polovinou jsou mechanismy exekuce strategického řízení, které mají za úkol zajistit, že náš plán se stane skutečně realitou.
Typ kurzu
Dvoudenní kurz, zaměřený na tvorbu firemní strategie společnosti a její zavedení do každodenního firemního života. Kurz se zabývá klíčovými tématy:
· Stav strategického managementu ve firmě
· Příležitosti IT trhu
· Struktura systému strategického řízení
· Prováděcí mechanizmy strategického řízení
· Techniky prediktivního řízení firmy
· Šablony klíčových dokumentů
· Praktické postupy zavedení strategického řízení
Strategické řízení se jako fungující systém týká každého zaměstnance společnosti. Při dobré implementaci nastavuje trvalý růst a ziskovost společnosti a je silným integračním a motivačním prvkem napříč firmou.
Přínosy pro účastníky kurzu
· Nastavení zrcadla ukazující stav strategického managementu ve firmě
· Konkrétní náměty jak přistupovat ke strategii firmy
· Praktické příklady postupů zpracování strategie firmy
· Příklady možných příležitostí na měnícím se trhu
· V důsledku aplikace změn růst zisku i podílu na trhu
Detailní obsah kurzu
· Ověření stavu strategického managementu v naší firmě
· Trendy změn IT trhu a jejich dopad do strategického plánování
· Důvody pro strategické řízení společnosti
· Hierarchie strategického řízení
o vize - kde firma ve střednědobém horizontu bude
o strategie - písemný plán, jak postupovat k dosažení vize
o rozpočet - roční plán finančních toků a jejich plnění
o osobní plány - rozpad strategie a rozpočtu do plánu každého zaměstnance
· Struktura strategie
o vize společnosti - co nás sjednocuje
o strategické cíle - jakými měřitelnými kroky v čase se k vizi dostaneme
o aktuální stav firmy - popis výchozího stavu změny
o stav trhu a pozice firmy na něm - umožňuje naše prostředí naši vizi
o cíle po procesech - rozpad strategických cílů na konkrétní cíle po procesech
§ strategický rozvoj
§ řízení společnosti
§ obchod a marketing
§ realizace / vývoj
§ support
§ lidské zdroje
o nástin rozpočtu - verifikace plánů z pohledu finanční proveditelnosti
o prováděcí plán po procesech - rozpis úkolů k naplnění cílů (CO, KDO, DO KDY)
· KPI (Key Performace Indicators) - klíčové indikátory výkonu firmy (procesu)
o statické - ukazují výkon na základě uzavřené skutečnosti
o poměrové - nejčastěji ukazující % poměry
o prediktivní - ukazují na budoucí pravděpodobný vývoj
· Firemní rozpočet
o obvyklé členění
o periodická práce s rozpočtem
o techniky sestavení rozpočtu
· Rozdíl mezi operativním a strategickým řízením
· Strategie firmy jako prvek zasahující každou osobu ve firmě
· Prováděcí mechanizmus strategického řízení v čase
o úroveň majitelů - definice vize, schůzky s managementem, schvalování strategie
o úroveň managementu - tvorba strategie, realizace úkolů, zpětná vazba
o úroveň majitelů procesů - rozdělení úkolů, kontrola a zpětné vazby
o úroveň ostatních zaměstnanců - plnění úkolů a osobních plánů
· Agilní metody průběžné inovace strategie firmy
· Provázaní strategického řízení s každodenní manažerskou exekucí
· Business plán pro zahájení nové aktivity
o klíčové body
o postupy sestavení
Zpět na kurzy se zaměřením na efektivní firemní organizaci
Zpět na přehled kurzů