Manažerská akademie 1 - práce s jednotlivcem
I200
Kurz účastníkům přináší přehled o tom, co to znamená být výborným vedoucím pracovníkem v IT firmě. První dvoudenní část se zaměřuje na dovednosti potřebné pro práci s jednotlivým pracovníkem, jakými jsou například motivace, zadání úkolu, kontrola nebo výtka k nekvalitně odvedené práci. Druhým zaměřením je sebepoznání účastníka z pohledu jeho silných stránek i námětů na zlepšení při vedení lidí.
Určení kurzu
· Účastník: management na všech úrovních, projektoví manažeři.
· Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem je rozvoj osobnosti manažera prostřednictvím osvojení ucelené sady technik a dovedností nezbytných pro efektivní motivaci a řízení jednotlivce. Druhým cílem je přinést účastníků konkrétní náměty na zlepšení pro působení v roli manažera. Kurz ke každému tématu prochází jak nezbytné teoretické znalosti, tak následně praktické procvičení správných postupů. Umožňuje tak vynikající přípravu na situace každodenní manažerské praxe.
V reálné IT firmě jsou lidé často do vedoucích funkcí jmenováni na základě odborných znalostí a výborných pracovních výsledků. V práci s lidmi jsou však pro úspěšné a zejména efektivní řízení potřebné zcela odlišné znalostí, než jaké manažer doposud získal ve svém odborném působení.
Ve stejné pozici jsou také majitelé firem, kteří vydupali úspěch své firmy z ničeho svou intenzivní prací. Nárůst zaměstnanců však vede k potřebě změny právě ve způsobu vedení lidí. Dříve efektivní postupy se stávají s navyšujícím se počtem zaměstnanců neefektivní nebo dokonce ohrožující další růst.
Výkon každého člena v týmu je zásadně ovlivněn schopností manažera jej vést. Pro každého jednotlivce přináší největší efekt jiný přístup a nástroje řízení. Aktivní rozpoznání a aplikace takovýchto postupů v praxi vede ke schopnosti vybudovat příjemnou pracovní atmosféru a vysoce výkonný tým jako celek.
Obsah kurzu
Obsah kurzu je tvořen sadou dovedností a znalostí vybraných jak z oblasti „leadership“ (schopnost nadchnou lidi pro vytyčený směr), tak z oblasti „management“ (jasné postupy k dosažení přesně stanovených cílů). Prožitková praktická cvičení se zaměřují na situace, které manažera potkávají v každodenním kontaktu s pracovníky i nadřízenými. Ať již se jedná o motivaci, úkolování, kontrolu výsledků práce, pohovory, diskuze o osobně nepříjemných skutečnostech, výtky k nedostatkům práce nebo vedení porady.
Sebepoznání účastníků je především dosaženo prostřednictvím testu na konci prvního dne kurzu, který mapuje silné stránky a potenciální oblasti na zlepšení z pohledu vedení lidí. Cílem je poskytnout individuální zpětnou vazbu na:
· Styl vedení - Jaký je můj intuitivní přístup k ostatním lidem v týmu, jeho výhody a nevýhody.
· Preferované metody motivace podřízených - K jakým nástrojům intuitivně inklinuji při motivaci týmu.
· Vlastní sebe motivační důvody - Co mne osobně motivuje k práci. Co mne uspokojuje.
· Inklinace ke komunikačnímu typu - Jak reaguji, v čem jsem silný, co potřebuji rozvíjet.
· Kde mám největší prostor na zlepšení při vedení lidí.
Každý účastník obdrží výstup testu v průběhu druhého dne v písemné podobě.
Přínosy pro účastníka kurzu
· Ucelený přehled o tom, co je náplní práce špičkového vedoucího týmu lidí v IT firmě
· Nácvik správných postupů v různým manažerských situacích
· Větší respekt u vedených lidí
· Celkové zlepšení vnímání výsledků mé manažerské práce ve firmě
· Schopnost motivovat k výsledkům a zároveň mít v týmu dobrou atmosféru
· Konkrétní náměty na zlepšení své vlastí manažerské práce
Detailní obsah kurzu
· Co znamená „být manažer“ - uvědomění si klíčového rozdílu v uvažování manažera a řadového pracovníka
· Jaká práva musím mít, abych byl skutečný manažer
· Co určuje sílu mé manažerské pozice ve firmě
· Čtyři základní povinnosti v chování manažera vůči vlastním lidem
· Co to je management (vedení) a co leadership (vůdcovství), rozdíly v technikách a zaměření
· Vize jako nástroj vůdcovství
o Důvody pro potřebu existence vize
o Vlastnosti správně stanovené vize
o Role vize při integraci týmu a firmy
o Způsoby šíření vize ve firmě a týmu
· Změna jako základ managementu
· Korektní zadání úkolu příkazem
· Co to je „manažerské prostředí plnění úkolů“ a jak jej vytvářím
· Styly vedení lidí
o Konkrétní styly vedení lidí a ke kterému inklinuji já
o K jakým úkolům je který manažerský styl vhodný
· Zpětná vazba na znalost o svém týmu
· Nástroje vedení lidí – proč mne moji lidé respektují?
· Motivace - vnitřní motor pracovníka
o Co to jsou motivační faktory
o Jaká je motivace konkrétního pracovníka a jak podle ní nastavovat prostředí
o Zásady a postupy správné motivace
o Důvody demotivace a frustrace v praxi
o Pochvala jako silný (a levný) motivační nástroj - vlastnosti a postupy
· Zadání úkolu požádáním - jak nenařizovat, ale motivovat pracovníky samostatně si stanovit úkol
· Kontrola stavu práce
o Schopnost manažera klást správné otázky
o Kontrola jako motivační nástroj
o Průběh zjišťování stavu
· Výtka jako nástroj pro řešení vědomých chyb a zanedbání povinností
o Výtka jako motivační prvek
o Způsob a postup vedení výtky
o Postupný růst tlaku v sekvenci výtek
· Ukončení spolupráce – jak správně vést pohovor o ukončení spolupráce
· Osobně nepříjemný rozhovor - jak sdělit někomu osobně nepříjemnou skutečnost a minimalizovat negativní dopady
· Základní pravidla pro řízení porady
Zpět na kurzy se zaměřením na manažerské dovednosti
Zpět na přehled kurzů