Organizace efektivní realizace
I120
Jak nastavit procesy v realizaci a vývoji, aby byly co nejefektivnější? Říká se: „Obchod generuje obrat, realizace odpovídá za zisk“. Realizační část tvoří největší část personálních nákladů IT firmy. Organizace práce zásadním způsobem ovlivňuje celkový výkon. Kurz se zabývá nastavením procesů v realizační části firmy, od strategické úrovně řízení až po motivaci jednotlivce metriky, s cílem poskytovat celkově lepší výsledky.
Určení kurzu
· Účastník: manažeři realizace, manažeři vývoje, TOP management.
· Úroveň znalostí problematiky: pokročilý až velmi pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je zaměřit se na „best of“ postupy organizace realizační jednotky. Tím dosáhnout zvýšení výkonnosti a dostupné kapacity realizační skupiny. Podíl celkové kapacity za období vs. práce lidí na placených zakázkách významně ovlivňuje zisk společnosti. Lepší organizace také přináší uvolněnější atmosféru v týmu a schopnost lépe předvídat budoucí potřeby. Kurz se zabývá všemi těmito aspekty.
Typ kurzu
Dvoudenní kurz zaměřený na dovednosti spojené se zvyšováním efektivity práce v týmu realizace projektů a vývoje produktu. Odpovědnost za realizační jednotku patří mezi klíčové v každé IT společnosti. Počtem lidí se jedná o nejrozsáhlejší nákladové středisko společnosti. Navíc v sobě tato jednotka začleňuje rozdílné funkce od konzultantů, přes analytiky, projektové manažery, produktové manažery až po vývojáře. Reálná kapacita je také maximálním limitem naší schopnosti projekty realizovat, ať již se jedná o projekty pro zákazníky či interní projekty. Každé dílčí zlepšení v efektivitě představuje snížení nákladové ceny za hodinu práce a tím zvyšuje ziskovost firmy.
Proto řízení realizace patří mezi klíčové posty. Neustálá inovace v růstu efektivity a vytváření motivačního prostředí pro všechny pozice jsou podmínkou dlouhodobého úspěchu v této pozici.
Účastníci kurzu také obdrží šablony klíčových dokumentů, výpočtové vzorce a ostatní podklady, které umožňují jednoduše převzít či doplnit vlastní vzory pro praxi.
Klíčová témata kurzu jsou:
· Procesní pohled na realizaci a vývoj v IT firmě
· Klíčové metriky popisující výkon realizace a vývoje
· Individuální metriky pro jednotlivé pracovní role
· Entita „projekt“ a její klíčové metriky
· Možné varianty motivujícího odměňování vázaného na výkon jednotlivce
· Nastavení klíčových procesů v realizaci a vývoji
· Moderní trendy „agile“ přístupu a jejich provázání do procesů realizace a vývoje
· Růst efektivity prostřednictvím růstu znalostí
Klíčové přínosy pro účastníky kurzu
· Pomoc s vytipováním potenciálních úzkých míst v realizaci a vývoji
· Konkrétní náměty na změny k růstu efektivity
· Vzory jednotlivých řídících dokumentů pro jejich jednodušší adaptaci (proč vymýšlet kolo)
· Seznámení se s riziky „slepých cest“, které se v realizaci neosvědčili
· Náměty na argumentaci, jak změny prosadit a to jak směrem vzhůru, tak směrem k podřízeným
Detailní obsah kurzu
Kurz zahrnuje následující témata:
· Rozhraní mezi procesy realizace/vývoje a ostatními procesy firmy
o Styčné plochy mezi procesem realizace a obchodu
§ Požadavky na obchodní vstupy pro potenciální kalkulace projektů
§ Zhodnocení potenciálu nové zakázky před podáním nabídky
§ Účast obchodu v době realizace projektu
o Provázání realizačních a support procesů
· Realizace/vývoj jako procesní systém
o Klíčové metriky popisující výkon realizace a vývoje
o Individuální metriky pro jednotlivé pracovní role
o Entita „úkol“ a její klíčové popisné faktory
o Entita „projekt“ a její klíčové metriky
o Nastavení klíčových procesů v realizaci a vývoji
· Řídící a kontrolní procesy
o Manažerské události řídící realizační jednotku
o Klíčové indikátory aktuálního stavu realizace projektu
o Realizační tým a projekty
o Varianty organizační struktury realizačního a vývojového týmu
o Efektivní alokace zdrojů na projektech
o Řešení výjimek při přidělování zdrojů
o Project review
o Techniky rozhodování o prioritách realizace projektů
o Moderní trendy „agile“ a jejich provázání do systému
o Proces kooperace (subdodávka 3tí strany)
· Růst efektivity prostřednictvím růstu znalostí
o Mapa znalostí (potřeba vs. realita)
o Management znalostí v realizaci
o Strategický plán rozvoje v návaznosti na firemní strategii
o Plány znalostního rozvoje zdrojů
o Osobní plány členů týmu
o Principy začlenění nového člověka do realizačního/vývojového týmu
· Motivace a rozvoj realizačního týmu
o Možné varianty motivujícího odměňování vázané na metriky
o Motivační výkonové odměňování v realizaci a vývoji pro jednotlivé role
o Nefinanční motivace členů týmu
· Sestavení projektu „změny“ při reorganizaci realizační a vývojové skupiny
· Požadavky na technickou podporu procesu plánování a realizace projektů
Zpět na kurzy se zaměřením na efektivní firemní organizaci
Zpět na přehled kurzů