Time management v IT prostředí
Kurz: I260
Množství pracovních úkolů dříve či později vede u každého pracovníka v IT k zahlcení nad jeho časovou možnost. To vyvolává značný osobní stres. Kurz přináší praktické návody, jak toto zahlcení aktivně zvládat a prostě se z toho „nezbláznit“.
Určení kurzu
· Účastník: kompletní spektrum pracovních pozic v IT.
· Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je pomoci s omezením negativních následků práce v IT firmě prostřednictvím schopnosti efektivněji organizovat si svůj časový prostor. Klíčem je stanovení priorit osobních cílů a udržování duševní hygieny, do které patří schopnost sám sebe nepřetěžovat. Jak toho však v dynamickém IT prostředí dosáhnout?
Typ kurzu
Jednodenní kurz zaměřený na praktické postupy zavedení organizace práce v souladu s osobním cílem člověka. Při pokusu vše v práci zvládat nejdříve přijde na řadu prodloužení pracovní doby, pak práce přes noc a víkendy. Posledním stádiem je zhroucení pracovníka a rozklad osobního života. Výkonný a spolehlivý jedinec se tak může stát přesným opakem. Přesáhnutím určité hranice intenzity práce paradoxně vede k nižším pracovním výkonům, než je v době nižšího zatížení a časového nasazení.
Time management je v moderní podobě propracovaný systém duševní hygieny, který má naší hlavě pomoci žít s obrovským tlakem přicházejícím z vnějšího i vnitřního prostředí.
Detailní obsah kurzu
Kurz je složen z následujících bloků:
· Důvody, proč věnovat čas technikám moderního time managementu
· Nereálná očekávání od time managementu
· Čtyři generace time managementu. Od organizace práce k vnitřní spokojenosti člověka.
o 1. generace – jak na nic nezapomenout?
o 2. generace – Co je třeba udělat dříve?
o 3. generace – Kde leží má efektivita?
o 4. generace – Co vede k dlouhodobé spokojenosti?
· Stanovení osobního cíle – co mne pohání vpřed?
o Osobní cíl jako podmínka osobní spokojenosti
· Rozdílné typy osobních cílů podle aktivity, jejich „+“ a „-“ pro mne i okolí
· Čím sám přispívám ke svému zahlcení (osobní neefektivita)?
o Vhodnost činností v čase
o Osobní negativní návyky
§ zahlcování informacemi
§ způsoby zpracování příchozích informací
§ paralelní práce
§ oddalování řešení
§ nedostatky delegace
o Schopnost přijmout rozhodnutí
· Techniky stanovení priorit úkolů zohledňující moji realitu
· Techniky stanovení odhadu času na realizaci úkolů
· Praktické úrovně plánování úkolů v čase - vědět „kdy“. Postupy a techniky.
o denní plán - založen na práci se seznamem úkolů a prioritách („TO DO“ seznam)
o týdenní plán - založen na technikách práce s kalendářem
o dlouhodobý plán - založen na uvažování o dlouhodobých cílech jako o projektech
· Rozsáhlé úkoly jako projekty
o princip atomizace
o postupy vytvoření plánu
Zpět na kurzy se zaměřením na manažerské dovednosti
Zpět na přehled kurzů