Krizový management IT firmy
Kurz: I140
Kritický stav se nejčastěji projevuje prudkým poklesem výkonu. To již však bývá velmi pozdní signál. Kurz se zabývá technikami detekce potenciální krize, prevence jejich příčin i konkrétními postupy jejich zvládnutí. Říká se: „Pokud jsi spokojen se současností, pouze nevidíš blížící se krizi, nebo jsi již v ní.“
Určení kurzu
· Účastník: majitelé firem, management na všech úrovních.
· Úroveň znalostí problematiky: pokročilý až velmi pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je připravit účastníky na průběžnou prevenci a zvládnutí jakékoliv krize ve společnosti. Ať se jedná o firemní krizi ohrožující existenci celé společnosti nebo o krizi v dílčí jednotce, či týmu. Kurz se zaměřuje zejména na konkrétní postupy a návody použitelné v praxi. Tím se zkracuje doba potřebná pro navrácení k zisku a růstu společnosti.
Typ kurzu
Intenzivní dvoudenní kurz zaměřující se na dovednosti potřebné pro prevenci a zvládnutí krize. Krizový stav ve firmě se od běžného odlišuje zejména tím, že s každým dalším dnem se prohlubují následky. Čas neúprosně firmu vede k překročení bodu zlomu, odkud již bez externí pomoci není možné firmu restrukturalizovat.
Proto i v době firemní konjunktury je povinností každého manažera zavádět postupy monitorování potenciálních příznaků krize. Včasné zjištění zvětšuje manévrovací prostor managementu při její nápravě.
Pokud již krize nastala, jsou dovednosti krizového managementu jedinou možností záchrany. Čas, který hraje v krizi proti nám, nás nutí nedělat chyby. Není prostor pro nevyzkoušené postupy. Proto u krize platí dvojnásob heslo: „štěstí přeje dobře připraveným“.
Klíčová témata kurzu jsou:
· Techniky zjištění signálů krizového stavu
· Prevence krizových stavů ve společnosti
· Postup zvládnutí krizového stavu krok za krokem
· Personální organizace krizového týmu
· Krize a její komunikace uvnitř a vně společnosti
· Zkrácení období následků krize
Detailní obsah kurzu
Kurz zahrnuje následující témata:
· Signály potenciální krize ve společnosti
o vnější znaky
o vnitrofiremní příznaky
· Pokročilé techniky průběžného monitoringu možné krize
o poměrové KPI (Key Performance Indicators) detekující krizový stav
o náhodné audity dílčích procesů
· Nejčastější příčiny přechodu firmy do krizového stavu
· Stádium vývoje firmy a náchylnost k potenciálním krizím
· Postup krizového managementu
o zprůhlednění aktuálního stavu (analýza příčin krize a souvislostí)
§ struktura a systém řízení společnosti
§ stav marketingových aktivit
§ obchodní - aktuální stav a výhled
§ realizace - stav rozpracovaných projektů
§ stav pověsti v hodnotovém řetězci (zákazníci, dodavatelé, partneři)
§ finanční stabilita a predikce vývoje
§ stav personálního pokrytí, hodnota personálu
§ ostatní vnější i vnitřní rizika
o operativní opatření zabraňující prohloubení krize ve firmě = získání času
§ stanovení průběžných kontrolních KPI
§ operativní řešení kritických bodů
o strategická restrukturalizace společnosti
§ stanovení primárního cíle restrukturalizace
§ stanovení cílů pro jednotlivé klíčové procesy
§ sestavení plánu projektu změny
§ komunikační plán
§ exekuce jednotlivých projektů
o přechod ke klasickému řízení společnosti
· Personální organizace krizového managementu
o role a pravomoce krizového manažera
o sestavení řídícího týmu
o techniky vedení a organizace krizového týmu
o techniky na posílení pozitivní morálky krizového týmu
· Postupy komunikace krize uvnitř společnosti
· Motivace pracovníků v době krize
o nefinanční motivace
o technika sounáležitosti se skupinou
· Techniky eliminace potenciální ztráty dobré pověsti vně společnosti
Zpět na kurzy se zaměřením na efektivní firemní organizaci
Zpět na přehled kurzů