Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

6.3.2024
Krizový management projektů pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme v jejím sídle v Žilině realizovali firemní kurz Krizový management IT projektů. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Sestavení znalostní mapy společnosti

Nositeli znalostí jsou lidé. Ve středně velké nebo rozsáhlé organizaci často potřebná znalost pro řešení konkrétní situace leží, jen se o ní neví. Cílem služby je vytvořit mapu znalostí jednotlivých lidí, která pak slouží k rychlé orientaci nebo k cílenému plánování a doplnění chybějících znalostí.

Obsah služby

Cílem služby je navrhnout a obsahově sestavit znalostní mapu společnosti. Znalostní mapa rozsahem vyjadřuje, jaké znalosti podle svého strategického plánu firma potřebuje. Její obsah pak vyjadřuje realitu pokrytí znalostmi.

 

Znalostní mapa má dvě části:

·        Mandatorní znalosti. Tuto sadu znalostí firma v ideálním případě potřebuje, aby dokázala prodávat, nasazovat, vyvíjet produkty vymezené ve své strategii. 

·        Rozšířené znalosti. Těmi se rozumí skupina znalostí v hlavách zaměstnanců, které nevyžaduje napřímo znalostní matice, ale mohou generovat jakoukoliv konkurenční výhodu.

 

Mandatorní znalosti představuje znalostní matice. Ta nejčastěji do řádků klade produkty a do sloupců pak procesy nebo zákaznické segmenty. Kombinace procesů a produktů vytváří znalostní prostor, který musí být ve firmě pokryt nositelem znalosti, kterou lze vyjádřit úrovní 0-100%. Počtem osob v jednom znalostním prostoru a jejich znalostí vytváří informaci o zastupitelnosti.

 

Rozšířené znalosti jsou zjišťovány formou pohovorů nebo testů. Jejich zjistitelnost je ovšem již daleko obtížnější, neboť pro ni není možné definovat logický rámec. Příkladem rozšířené znalosti může být psychologické vzdělání konkrétního manažera.

 

Výstupy služby

Písemný dokument, který obsahuje sestavenou matici znalostí doplněnou o jejich personální pokrytí s percentuálním uvedením míry dané znalosti ve firmě (0% - 100%). Další výstupem je také míra zastupitelnosti primárního nositele znalosti ve firmě (0% - 100%). Verbálně jsou doplněny vytipované rozšířené znalosti prostým výčtem se jménem nositele.

 

Přínosy služby

·        Ucelený přehled o znalostech, které firma u svých zaměstnanců má.

·        Úspora času managementu oproti formování znalostní mapy bez vnějšího moderování.

·        Mapuje reálnou zastupitelnost ve firmě z pohledu znalostí. Tím umožňuje snížit riziko nízké zastupitelnosti.

·        Úspory financí díky zamezení redundantního vzdělávání (znalost již ve firmě je).

·        Možnost naplánovat rozvoj znalostí v souladu se strategií a tím cíleně doplnit potenciální bílá místa.

 

 

Zpět na přehled služeb

Zpět na služby personálního poradenství



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

9.-10.1.2025
Postupy řízení obchodního týmu

Místo konání: JM
Kurz se zaměřuje na celý rozsah činností vedoucího obchodního týmu. Od strategické a organizační úrovně až po nástroje každodenního tlaku na obchodníky.
více>>

14.-15.1.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

28.1.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

29.-30.1.2025
Manažerská akademie 3 - motivace hodnocením

Místo konání: Praha
Kurz se zaměřuje na pravidelné hodnocení práce podřízených. Nedostatek zpětné vazby patří mezi tři nejsilnější demotivující faktory zaměstnanců.
více>>


Katalogy ke stažení více>>