Ověření úrovně „soft-skills“ znalostí
Konkrétní pozice ve firmě vyžadují ke svému výkonu kromě odborných znalostí také významné „soft-skills“ znalosti. Manažer musí znát postupy vedení lidí, konzultant zásady komunikace s klienty. Služba formou testu ověřuje pro typické role aktuální znalostní úroveň. Mapuje, zda lidé vědí, jak postupovat.
Obsah služby
Služba formou testů obsahujících situační otázky mapuje znalosti respondentů. Znalostmi se rozumí, zda daná osoba vědomě ví, jaký je správný postup. Situační otázka popisuje konkrétní reálnou situaci a nabízí na výběr možnosti řešení.
Testovací sady jsou připravené buď průřezově nebo pozičně. Průřez se používá jednotně pro všechny zaměstnance na různých pozicích, aby bylo možné jejich porovnání. Nejčastější oblasti v průřezovém testu jsou:
· Komunikační dovednosti
· Prezentační dovednosti
· Zvládání konfliktů
· Time management
· Jednání a vyjednávání
· Telefonická komunikace
· Techniky řízení lidí
· Znalosti z řízení projektů
Testy zaměřené na konkrétní pozici mapují do hlouby znalosti potřebné pro úspěšné vykonávání této pracovní role. Připravené jsou testy pro následující role:
· Obchodník
· Konzultant
· Projektový manažer
· Manažer
· Pracovník supportu
Výstupy služby
Výstupem služby je písemná zpráva, která uvádí pro každou testovanou osobu a také průměrně za celou společnost dosaženou úroveň znalostí v rozmezí 0% a 100%. Dosažené hodnoty také porovnává s průměrem již realizovaných testů v IT firmách v ČR a SR.
Přínosy služby
· Zmapování reálného stavu znalostí u každého jednotlivce a porovnání s průměrem.
· Podklad pro efektivní investice v oblasti vzdělávání díky cíleným vzdělávacím plánům.
· V konkrétních procesech testy umožňují vytipovat důvody jeho nižšího výkonu.
· Možnost při náboru jednoduše a levně verifikovat deklarované znalosti.
· V poměru výsledek/cena nejvýhodnějších služeb pro testování znalostí zaměstnanců.
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby personálního poradenství