Development centrum
Služba, která kromě znalostí (vědí jak) ověřuje také dovednosti (prakticky to umí) a postoje (chtějí to dělat) respondentů vůči potřebám určité pracovní pozice. Realizuje se nejčastěji kombinací testů, simulací reálných situací a pohovorů. Bývá detailním podkladem pro vzdělávací plán.
Obsah služby
Principem development centra je zhodnocení potřeb rozvoje respondentů vzhledem k jejich pracovní pozici s cílem poskytovat kvalitnější výsledky. Hodnocení provádí skupina hodnotitelů (assesoři). Tato skupina se dělí na dvě části. Externí (zajišťuje dodavatel DC) a interní (vytipovaný manažer/manažeři z firmy). Skupina interních hodnotitelů je před zahájením DC vyškolena na všechny potřebné hodnotící úkony.
Účastníci DC jsou rozřazení do skupin po pěti až šesti osobách. Každá testovaná skupina má navržen testovací program v délce jednoho dne. Paralelně mohou být testovány až dvě skupiny. Maximální kapacita je tedy 12osob/den.
Navržené postupy development centra se zaměřují v každé mapované oblasti na tři úrovně:
· Znalosti - respondent zná správný postup.
· Dovednosti - dokáže aktivně aplikovat „znalost“ v praxi.
· Postoje - zda chce znalosti a dovednosti využívat.
Zmapování všech tří úrovní v každé oblasti je prováděno následující nástroji:
· Test - primárně orientován na zjištění znalosti DC.
· Simulace situací z praxe (individuální a skupinové) - simulací se rozumí řešení konkrétní situace mezi účastníky z jejich pracovního života. Tato je následně pozorována hodnotiteli. Slouží ke zjištění dovedností účastníka.
· Osobní pohovor 1:1 - slouží zejména ke zjištění postojů účastníka DC. Ten vede zkušený psycholog.
Výstupy služby
Výstupem služby jsou individuální zprávy pro účastníky DC a pro zadavatele navíc sumární zpráva. Jak individuální zprávy, tak sumární obsahují doporučení dalších vzdělávacích kroků vhodných pro konkrétního respondenta ve vztahu k jeho pozici nebo osobnosti. Je možné dohodnout výslednou prezentaci výsledků zadavateli.
Přínosy služby
· Zpětná vazba respondentům, která jim umožní další osobní růst.
· Odhalení potenciálních slabých míst, která vedou ke snižování výkonu v procesech, které testované osoby vykonávají.
· Nejpřesnější podklad pro tvorbu vzdělávacího plánu.
· Finanční úspory v následném vzdělávání díky 100% cílenému zaměření kurzů na potřeby konkrétních zaměstnanců.
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby personálního poradenství