Definice produktů a jejich cílových segmentů
Formou moderovaných workshopů pomáhá klientům definovat jejich produkty. Produktem se myslí věc, služba nebo konkrétní řešení. Produkt pak tvoří ucelený popis, který říká CO, KAM, ZA KOLIK, PROČ a JAK prodávat.
Obsah služby
Překvapivě nízká úroveň abstraktního myšlení ve společnosti vyžaduje i u tak obtížných komodit, jako je SW nebo služby, definovat co nejkonkrétnější „balíčky“, které se nazývají PRODUKTY. Ukazuje se, že geniálně vyvinuté řešení pro jednoho zákazníka je velmi obtížně znovu prodatelné, pokud nesplňuje právě charakteristiku „produktu“. Například i vývoj řešení na zakázku je nutné chápat a definovat jako „produkt“.
Aby byl „produkt“ uchopitelný pro obchodníky i zákazníky, musí jeho definice minimálně obsahovat následující body:
· Obchodní jméno
· Definici cílové skupiny (segmentu) zákazníků
· Vytipované negativní situace u zákazníka, které má odstranit
· Vytipované přínosy, které zákazník zakoupením získá
· Definici procesu prodeje
· Definovanou cenu za konkrétní rozsah
Skupina dalších kritérií může detailněji definovat produkt a zvýšit tak šanci jeho prodeje.
Cílem služby je na workshopu definovat produktovou mapu a následně základní teze definice jednotlivých produktů podle výše uvedených bodů. Produktovou mapou se rozumí přehled, tabulka nejčastěji tvořená segmenty zákazníků a procesy, které pokrýváme nebo plánujeme pokrýt. Účastníci workshopu mají za úkol připravit konkrétní podklady.
Výstupy služby
Písemný dokument obsahující produktovou mapu a definici dílčích produktů. U produktů, které teprve mají být do portfolia zavedeny, pak dokument obsahuje časový plán kroků formou úkolů.
Přínosy služby
· Významná úspora času oproti interní definici produktů (bez řízeného workshopu)
· Zvýšení úspěšnosti obchodu
· Navýšení opakovatelnosti prodejů
· Podklady pro plán cíleného rozšíření produktového portfolia
· Možnost plánovat prodejní cíle konkrétních produktů a tím i plánovat realizační kapacity
· Podklad pro znalostní mapu společnosti
· Sjednocení pohledů účastníků na produktové portfolio
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby strategického poradenství