Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

6.3.2024
Krizový management projektů pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme v jejím sídle v Žilině realizovali firemní kurz Krizový management IT projektů. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Profesionální komunikace pro realizační role a support

Kurz: I500

 

Lidé v realizaci jsou v každodenním kontaktu s klienty. Způsob jejich komunikace výrazně ovlivňuje spokojenost klientů a tím budoucí příjmy pro firmu. Technicky nadaní lidé a odborníci však mívají v oblasti komunikace často rezervy. Kurz na praktických příkladech cvičí klíčové komunikační dovednosti. 

 

Určení kurzu

·        Účastník: konzultanti, support pracovníci, vývojáři, realizační management.

·        Úroveň znalostí problematiky: začátečník až velmi pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je zlepšit úroveň komunikace mezi realizační částí firmy a tím dosahovat v průběhu projektů/podpor větší spokojenosti. Dovednost komunikovat rozhoduje o úrovni dlouhodobých vztahů a tím o příjmech společnosti. Obecně lze komunikaci chápat ve dvou rovinách:

 

První rovinou jsou dovednosti svázané s procesem komunikace. Například pokud se dobře nedoptáme na vše potřebné, častokrát později děláme zbytečnou práci s řešením neúplného požadavku.

 

Druhou rovinou jsou dovednosti vedoucí k pochopení psychologického rozměru komunikace. Například zákazník průběžně informovaný o postupu řešení je méně rozladěný s pomalejším řešením problému.

 

Cílem kurzu je zaměřit se na klíčové dovednosti z obou ro to často z pohledu právě odborně zaměřeného člověka.

 

Typ kurzu

Dvoudenní intenzivní kurz, určený zejména pro konzultanty, vývojáře a pracovníky supportu. Tito odborně velmi znalí profesionálové často sami sobě komplikují práci díky nedostatkům v komunikaci. Hodnota konzultanta na trhu práce je výrazně ovlivněna jeho komunikačními dovednostmi, stejně jako znalostmi odbornými.

 

Klíčové přínosy kurzu

·        Účastník akceptuje důvody, proč je pozitivní komunikace pro práci důležitá.

·        Zvýšení spokojenosti zákazníka a tím posílení vazeb v dlouhodobých vztazích.

·        Snížení počtu komunikačních nedorozumění.

·        Snížení počtu komunikačně vypjatých situací, kde emoce brání objektivnímu řešení.

·        Schopnost lépe obhájit vlastní návrhy.

·        Posílení dovednosti řídit komunikaci.

·        Úspěšněji prosazovat vlastní návrhy.

·        Identifikace postupu, jak úspěšně komunikovat s konkrétní osobou.

·        Posílení schopnosti detekce/prodeje dalších služeb.

·        Individuální zpětná vazba na další prostor ke zlepšení v komunikaci.

 

 

 

Detailní obsah kurzu

·        Jak vyhodnocuje lidská hlava výsledek komunikace z pohledu spokojenosti s ní

o   proč mohou být lidé spokojení, i když nedosáhnou svého

·        Nejčastější příčiny nespokojenosti zákazníka IT firmy z pohledu komunikace

·        Prvky, které tvoří výsledek komunikace – komunikační rovnice

·        Pět kroků korektního procesu komunikace

·        KROK 1 - Příprava na komunikaci

o   příčiny, proč si s někým rozumím a s někým ne - komunikační typologie

§  jaký jsem komunikační typ

§  jak uspokojit jiné komunikační typy a získat je na svou stranu

o   Komunikační kanály a jejich dopad na výsledky komunikace

o   Emoce v komunikaci a jejich role

§  hlas a jeho působení na druhou stranu komunikace

o   Psychologické mechanismy, jak zlepšit své postavení v hlavě protistrany při komunikaci

§  pochvala  - nástroj  na budování vztahů

§  názorový soulad – společný pohled sbližuje

§  společný nepřítel – silná motivace ke spolupráci

·        KROK 2 – orientace v situaci zjištěním informací

o   tři nejčastější chyby spojené se zjišťováním informací

o   typologie otázek a její praktické využití

o   vyjasnění informace sekvencí otázek

o   jak zamezit pocitu výslechu - technika zdůvodnění otázek

o   zamezení nedorozuměním potvrzením zjištěných informací

o   proč je klíčové se dobrat od „požadavků“ zákazníka k jejich „příčinám“

·        KROK 3 - návrh řešení

o   podpora návrhu formou přínosů pro druhou stranu

o   prezentace zamítavého stanoviska s minimalizací dopadů

·        KROK 4 - prosazení dohody

o   principy „prodeje“ myšlenek protistraně

o   rozlišení „motivů“ od „požadavků“

o   obhajoba dohody formou prezentace přínosů pro protistranu

o   technika prosazení návrhu

o   technika změny názoru druhé strany

o   jak eliminovat při rozhodování osobní zájmy - systematické rozhodování

·        KROK 5 - formalizace závěru

o   definice úkolu/závěrů S.M.A.R.T. formou, která zamezuje nedorozumění

o   principy dokumentace sjednaných dohod

o   organizace realizace sjednaného a následná komunikace

·        Pokročilé komunikační techniky

o   práce s negativní náladou protistrany

o   postup zvládání nedorozumění

o   zvládnutí stížnosti

o   zvládání verbální agrese

Zpět na kurzy se zaměřením na realizační dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

9.-10.1.2025
Postupy řízení obchodního týmu

Místo konání: JM
Kurz se zaměřuje na celý rozsah činností vedoucího obchodního týmu. Od strategické a organizační úrovně až po nástroje každodenního tlaku na obchodníky.
více>>

14.-15.1.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

28.1.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

29.-30.1.2025
Manažerská akademie 3 - motivace hodnocením

Místo konání: Praha
Kurz se zaměřuje na pravidelné hodnocení práce podřízených. Nedostatek zpětné vazby patří mezi tři nejsilnější demotivující faktory zaměstnanců.
více>>


Katalogy ke stažení více>>