Prodej IT řešení 1 - Trust IT Selling
I300
Kolem obchodu s IT řešeními se pohybuje hodně lidí. Pouze malá část z nich jsou ale skutečné hvězdy. To jsou lidé, kteří se soustředí na to, aby z hodiny vynaloženého úsilí získali obchodně maximum. V praxi to znamená, že do firmy přinesou více peněz než všichni ostatní a přitom jim zbývá dostatek volného času. Cílem kurzu je osvojit si obchodní myšlení a postupy, které z prodejce dělají takovouto hvězdu.
Určení kurzu
· Účastník: lidé podílející se na obchodu se zákazníkem.
· Úroveň znalostí problematiky: mírně pokročilý až velmi pokročilý.
Cíle kurzu
Cílem kurzu je zvýšit úspěšnost obchodníka v IT businessu prostřednictvím osvojení technik, postupů a činností „Trust IT Selling“. Ta je založena na provázání čtyř dovedností nezbytných pro vysokou úspěšnost prodeje:
· Vybudování vztahu s klientem na všech úrovních a tím zakázku získat pro nás;
· Vytvoření důvodů pro nákup na straně zákazníka pomocí tlaku na jeho ztráty a nedostatky;
· Přesvědčení zákazníka o výhodnosti investice na základě přínosů nového řešení.
· Být tím, kdo obchod aktivně řídí.
Každý zákazník vyžaduje jiný poměr těchto přístupů, abychom si získali jeho důvěru a vytvořili tak dlouhodobý obchodní vztah prospěšný pro obě strany.
Metodika „Trust IT Selling“ je kombinací procesních postupů a činností budování vztahů. Procesem se rozumí to, že obchod s řešením je dlouhodobá záležitost, kde na sebe navazují konkrétní kroky. Cílem procesu by mělo být dát zákazníkovi důvod, proč koupit za námi požadovanou cenu. Naopak síla a šíře vybudovaných vztahů rozhoduje o tom, zda koupí od nás.
Kombinací těchto přístupů vzniká „obchodní prostor“, který vytváří řadu strategických variant postupů na zakázce. Budeme postupovat stejně u zakázky, kde máme odevzdat nabídku, ale v jednom případě známe pouze vedoucího IT, v druhém se pravidelně potkáváme s vedením firmy? Chceme-li být úspěšní, je zjevné, že ne.
Speciální důraz je kladen na praktická procvičení všech dovedností, ať již ve formě jednání účastníka s lektorem, tak účastníků navzájem. Cvičení jsou prakticky orientována obsahovou stránkou na reálné situace pro jednotlivé účastníky kurzu tak, aby se daly využít v každodenním prodejním životě.
Typ kurzu
Třídenní kurz, který se zaměřuje zejména na intenzivní procvičení probíraných technik. Klíčová témata kurzu jsou:
· Jak zvýšit úspěšnosti obchodu
· Aktivní obchod vyhrává nad pasivním
· Vložení myšlenky, že má důvod koupit
· Vložení myšlenky preference řešení
· Budování vztahů, klíč k vysoké úspěšnosti
· Jak přesvědčit zákazníka, že cena je pořádku
Přínosy pro účastníka
· Zvýšení úspěšnosti prodejů, tedy získat více z hodiny práce
· Příležitost pro osobní růst díky změně pohledu na to, jak dnes dělám business
· Praktické náměty, jak se v obchodu posunout dále
· Rychleji dosahovat podpisu smlouvy
· Získat lepší schopnost při obhajování ceny
· Ujasnit si, co mne v obchodě posouvá a co mne naopak o zakázky připravuje
Detailní obsah kurzu
· Klíčové návyky vedoucí v obchodě s IT řešeními k vysoké úspěšnosti
o Mít cíl, který v rámci další interakce převezme zákazník za svůj
o Vyvolat nebo zjistit individuální potřeby lidí a umět „prodat“ můj cíl jako způsob jejich řešení
o Získat na svou stranu pro obchod lidi s většinovou rozhodovací pravomocí
o Nebát se říct si o nejvýhodnější krok pro obchod, i když „to přece nejde…“
o Umět říct „NE“ špatné zakázce, aneb boj s větou „ale co kdyby…“
· Jak funguje obchod. Fáze uvažování zákazníka, kterými musí projít, než získáme podpis na smlouvě
· Umění číst signály, zda jsme favorité, nebo jenom křoví do počtu
· Kdo se zákazníkem diskutuje jeho bolavá místa, vyhrává, kdo plní jen jeho přání, zakázku ztratí
o Potřeba = bolavé místo na straně zákazníka, jehož vyřešení je motivem investice
o Jakou sadu typických potřeb řeší naše služba či řešení = co skutečně jako jediné potřebuje obchodník o prodávaných řešeních vědět
o Individuální potřeba na základě pozice člověka v organizaci
· Není potřeba, není obchod = umění aktivně řídit prodej je založeno na schopnosti vložit potřebu
o Nástroje pro vyvolání potřeby v hlavě zákazníka
o Referenční příběh jako nejsilnější nástroj v obchodě s IT řešeními
o Otázka jako obchodní nástroj pro vyvolání potřeby
· Kvalifikace příchozí obchodní příležitosti jako zdroj pro rozhodnutí, zda má smysl se zakázce věnovat
o Tři klíčové sady informací pro posouzení, zda se poptávce dále věnovat
· Čím se odlišuje výborný obchodník s řešeními od průměrného – statistiky, výzkumy chování
· Segmenty a segmentové produkty, cesta k vysoké efektivitě prodeje
o Co vytváří hodnotu obchodníka na trhu práce
o Co je to segment zákazníků
o Vazba mezi segmenty zákazníků a obvyklými potřebami
o Návod krok za krokem, jak ovládnout vytipovaný segment
o Definice segmentových řešení z pohledu obchodu
· Získání rozhodujících lidí u zákazníka v náš prospěch je cesta k úspěšnosti obchodu
o Proč, když odevzdáme nabídku na poptávku a nikoho u zákazníka neznáme, je naše šance na výhru téměř 0%?
o Obchodní typologie osobností – na různé lidi dělají dobrý dojem různé věci
o Rozdílná hodnota lidí pro získání obchodu. Investujeme čas do správných lidí?
o „Mapa vlivů lidí“ jako nástroj pro řízení šachové partie budování vztahů
o Výpočet % úspěšnosti obchodu z mapy vlivu
· Prodej řešení jako aktivní budování představy „co mám chtít“ v hlavě zákazníka
o Prodej naší představy o novém řešení konkrétní osobě u zákazníka
o Technika změny nevhodné představy (co neumíme např. splnit) v hlavě klienta
o „Je to drahé…“ = selhání v pochopení toho, co řešení v praxi přinese
o Vytváření vazby mezi existujícími potřebami a budoucími přínosy z užívání řešení/služby
o Spekulativní kalkulace návratnosti investice do řešení
· Nabídka a postup práce s ní z pohledu obchodního procesu
· Strategický pohled na rozpracované zakázky
o Nejčastější chyby v průběhu obchodní příležitosti
o Řízení více obchodů a moderní pipeline management. Pracuji na správném obchodě?
o Strategie postupu u zakázek podle jejich stavu
· Boj do posledního dechu, aneb „vyřazení z výběru je pouze výzva k novým jednáním“
Cena kurzu za účastníka
26.800Kč bez DPH.