Ověření shody postojů kandidáta a firemní kultury
Zdánlivě špičkový kandidát s referencemi ve významném procentu případů na novém působišti zklame, nebo sám brzo odchází. Důvodem je nejčastěji rozpor mezi firemní kulturou firmy a osobními postoji uchazeče. Cílem služby je takovéto rozpory odhalit před nástupem kandidáta.
Obsah služby
Služba porovnává shodu „firemní kultury“ s vrozenými vlastnostmi kandidáta. Dokáže tak odhalit potenciální neshody dříve, než uchazeč do firmy nastoupí. Pokud v klíčových bodech nenastává shoda, zaměstnanec s vysokou pravděpodobností odejde, nebo ještě hůře, je li nominován do vysoké funkce, může způsobit rozvrat celého týmu nebo společnosti.
Firemní kulturou se ve smyslu služby myslí soubor okolností, které pak na potenciálního zaměstnance objektivně trvale působí. Klíčové prvky, které jako celek utváří firemní kulturu:
· Velikost firmy (daná počtem zaměstnanců)
· Majetková struktura společnosti
· Zvykové způsoby práce
· Stabilita společnosti
· Specializace pracovních rolí
· Osobnostní typologie manažera/ů
· Osobnostní typologie ostatních členů týmu
· Motivační preference společnosti
V rámci služby je provedeno na úvod mapování firemní kultury, následně jsou již pouze kandidáti porovnávání s již provedeným snímkem. Doporučuje se cca 1x za rok obnovit tento snímek firemní kultury. V čase dochází k posunům a k vývoji.
Výstupy služby
Výstupem je písemná zpráva, která mapuje míru shody kandidáta s klíčovými prvky firemního prostředí. Součástí je také odhad potenciálních konfliktů, které v rámci firemního prostředí mohou nastat.
Přínosy služby
· Výrazné snížení odchodů nově nabraných zaměstnanců z firmy.
· Zvýšení spokojenosti s nově nabranými zaměstnanci.
· Snížení nákladů na nábor nových zaměstnanců díky dlouhodobějšímu setrvání zaměstnance ve společnosti.
· U osobnostně výraznějších vedoucích zvýšení pravděpodobnosti, že nově najatý člověk bude splňovat jejich představy o správném zaměstnanci.
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby personálního poradenství