Testování reálného fungování procesu
Zvyšování výkonu firemních procesů, bez rozšiřování lidských zdrojů, je významným zdrojem zisku společnosti. Jak prodat více s obchodníky, které mám? Jak realizovat více projektů se zdroji které mám, když jsou již dnes vytížené na 100%? Jak dosáhnout většího zisku? Odpověď je ve změně výkonnosti procesů.
Obsah služby
Cílem služby je zvýšit výkon konkrétního procesu u zákazníka. Výkonem se rozumí například u obchodního procesu nárůst průměrné výše prodejů na jednoho obchodníka za měsíční období o 70%.
Služba se zaměřuje na konkrétně vytipovaný proces/y a formou projektu si dává za cíl dosažení vyšší výkonnosti procesu/ů. Takovýto projekt změny má nejčastěji následující fáze:
· Zmapování aktuálního stavu procesu (může být existujícím vstupem projektu)
· Nastavení klíčových metrik a KPI pro ohodnocení výkonnosti procesu v souladu se strategií společnosti
· Provedení snímku aktuální výkonnosti procesu (objektivně měřitelné hodnoty)
· Formulace dohody o cílovém stavu procesu
· Sestavení plánu transformace procesu v čase
· Řízení projektu změny procesu
· Vyhodnocení dosaženého cílového stavu procesu (přes objektivní metriky)
Podle přání zákazníka je možné zvolit pouze některé fáze celého projektu. Ostatní fáze si zákazník již zajišťuje vlastními zdroji.
Důležitou roli při stanovení cílového stavu představuje také posouzení vhodnosti procesu z pohledu velikosti cílové organizace. Například pokud má firma na celou ČR jediného obchodníka nebo oddělení o 100lidech, bude mít obchodní proces jednoznačně odlišnou podobu vedoucí k maximálnímu výkonu. Zavedení příliš „mocného“ procesu může dynamicky rostoucí firmu zcela vyčerpat, nebo až existenčně ohrozit.
Výstupy služby
Výstupem služby je plán a vlastní transformace vytipovaného procesu firmy na plánovanou úroveň výkonnosti. Transformace zahrnuje roviny: organizační, personální, vzdělávací a změny technického zabezpečení potřebného pro úspěšnou realizaci projektu změny výkonu.
Přínosy služby
· Měřitelný nárůst výkonu procesu a tím růst efektivity firmy.
· Navýšení výkonu firemních procesů a tím klíčových ekonomických ukazatelů.
· Zamezení efektu „kovářova kobyla chodí bosa“, to znamená, že interní rozvoj je potlačován na úkor dílčí, nekoncepční práce pro zákazníky.
· Prosazení změn, které si interní zdroj nemůže dovolit z důvodu vazeb realizovat.
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby strategického poradenství