Moderování tvorby firemní vize
Vizí se rozumí pro všechny zaměstnance atraktivní a srozumitelná představa, kam by se společnost měla za dva až tři roky posunout. Cílem služby je nejčastěji formou moderování workshopu klíčových lidí z firmy takovouto vizi vytvořit a načrtnout základní obrysy a podmínky jejího naplnění.
Obsah služby
Moderování setkání majitelů nebo TOP managementu s cílem formulovat korektní vizi společnosti na příští dvoj až trojleté období. Vize je základním integrujícím prvkem firmy. Vizi si je možné přestavit jako jasnou „vlajku“ umístěnou na nějakém vrcholu, která říká: „Tam chceme společně dojít“.
Korektně formulovaná a fungující vize musí splňovat několik podmínek:
· Je atraktivní pro všechny zaměstnance
· Umožňuje formulovat dílčí osobní vize všem ve firmě
· Dává prostor pro rozvoj a změnu
· Je rozpoznatelná každým zaměstnancem, že nastává.
Korektně formulovaná vize je silným motivačním nástrojem pro zaměstnance firmy. Přitahuje také nové schopné lidi, kteří se chtějí na jejím naplnění podílet. Je také rozhodující metrikou pro většinu strategických rozhodnutí. Posouvá nás toto rozhodnutí k naplnění vize?
Příklady korektně formulovaných vizí:
„Do tří let se staneme jedničkou na českém a slovenském trhu s aplikací identifikačních čipů v logistice na základě výše tržního podílu.“
„Překročením obratu 100milionů Kč v příštích dvou letech se staneme nejvýznamnějším dodavatelem docházkových systému v ČR.“
Příklady chybně formulovaných vizí:
„Staneme se poskytovatelem nejkvalitnějších služeb pro zákazníky do tří let.“
„Za dva roky budeme vedoucí firmou v našem oboru.“
„V příštích letech udržíme naši rozsáhlou zákaznickou základnu a pozici na trhu.“
Výstupy služby
Písemně naformulovaná vize, která splňuje všechny podstatné prvky pro naplnění jejího motivačního a rozhodčího charakteru. Derivátem může být „mise“, která představuje vně firmy orientovanou odnož vize.
Přínosy služby
· Vytvoření finální formulace motivační vize firmy pro příští období
· Úspora časů majitelům a managementu při neřízené tvorbě vize
· Větší přitažlivost vize prostřednictvím verifikace splnění klíčových náležitostí
· Zabránění případné eskalace konfliktů při prosazování variant vize uvnitř firmy
Zpět na přehled služeb
Zpět na služby strategického poradenství